VYHLÁSENIE NESTRANNOSTI
Procedo International Certification s.r.o. (ďalej už len PROCEDO) poskytuje certifikačné služby pre klientov z rôznych odvetví. Na to aby bola zabezpečená nezávislosť a nestrannosť posúdenia a certifikácie, PROCEDO aktívne a neustále hodnotí hrozby, ktoré by mohli mať vplyv na poskytované služby. Prioritou spoločnosti PROCEDO je vždy postupovať transparentne, posudzovať a rozhodovať objektívne a predchádzať akýmkoľvek konfliktom záujmov. Záväzok k nestrannosti Na dosiahnutie plnenia požiadaviek na nezávislosť a nestrannosť sa spoločnosť PROCEDO riadi nasledovnými zásadami:- Rozhodnutia o certifikácii sa vždy zakladajú na objektívnom a odbornom posúdení predmetných manažérskych systémov;
- Analyzovať a prijímať adekvátne opatrenia na ochranu nestrannosti (ohrozenie činnosťou iných osôb, orgánov alebo organizácií);
- Informovať zainteresované strany o svojom konaní, postupoch a transparentne predkladať všetky súvisiace informácie zainteresovaným stranám;
- Neposkytovať konzultácie manažérskych systémov;
- Nevykonávať interné audity v spoločnostiach, ktoré sú klientmi alebo potenciálnymi klientmi spoločnosti PROCEDO,
- Necertifikovať činnosti iného certifikačného orgánu zameraného na certifikáciu systémov manažérstva;
- Zverejňovať kroky a postupnosť certifikačného procesu, procesu auditu ako aj výsledky rozhodnutí o certifikácii;
- Efektívne reagovať na sťažnosti a primerane ich riešiť;
- Narábať s informáciami od klientov dôverne a súčasne adekvátne vyvážiť zásady otvorenosti a dôvernosti pri riešení a reagovaní na sťažnosti;
- Nepropagovať činnosti certifikačného orgánu v nadväznosti na konzultačné činnosti v oblasti manažérskych systémov;
- Nepodmieňovať úspešnosť alebo inú ekonomickú výhodnosť certifikácie konzultačnou službou konkrétnej spoločnosti;
- Dodržovať etické zásady pri všetkých činnostiach spojených s našim podnikaním;
- Udržovať partnerskú spoluprácu s každým zákazníkom pri dodržaní zásady, že certifikačný proces a jeho výsledky vrátane rozhodnutí nie sú závislé na finančnom záujme spoločnosti;
- Vykonávať certifikačné služby nezávislými pracovníkmi a túto činnosť monitorovať;
- Držať sa zásady: „dôveruj, ale preveruj“, čím sa musí naplniť zásada získania objektívnych dôkazov a až potom hodnotiť;
- Zabrániť metódam zastrašovania akejkoľvek osoby zúčastňujúcej sa na certifikačnom procese.
Dňa 15.06.2019
Ing. Ľubica Škrovanová Konateľ